سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرگز این خوراکی‌ها را با هم نخورید


 

  • هرگز این خوراکی‌ها را با هم نخورید

    به گزارش ایسنا، «باشگاه خبرنگاران جوان» نوشت: ما عادت داریم که غذاها را به صورت ترکیبی بخوریم. اما آیا متخصصان بهداشت این ترکیبات را مضر می‌دانند؟

    این ترکیبات غذایی اغلب فرایندهای هضم را مهار می‌کنند و منجر به درد معده، حالت تهوع و خستگی می‌شوند. در این مطلب با چندین ترکیب غذایی که باید از مصرف همزمان آنها در برنامه غذایی خودداری کنید، آشنا می‌شوید.

    • کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های حیوانی

    هنگامی که کربوهیدرات را با پروتئین می‌خورید (مانند گوشت با سیب زمینی یا نان)، این امر منجر به تولید گاز و نفخ می‌شود. هرچند ممکن است کسانی که سال‌هاست این ترکیب را می‌خورند عادت کرده باشند.

    • دو ترکیب پروتئینی با هم

    استفاده از دو منبع پروتئینی مانند گوشت و لوبیا مدت زمان زیادی برای هضم نیاز دارد و در نتیجه در فرآیند هضم اختلال ایجاد می‌کند.

    • غذا و آب یا آبمیوه

    نوشیدن آب یا آبمیوه همراه با غذا یکی از سمی‌ترین ترکیبات غذایی را تولید می‌کند. آب، اسیدهای معده را رقیق کرده و اثر بخشی آنها در تجزیه پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را کاهش می‌دهد؛ بنابراین 10 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید. رعایت این نکته شما را از پرخوری و رقیق‌کردن آنزیم‌های معده نجات می‌دهد.

    این ترکیب بسیار مضر است زیرا میوه که به تنهایی بسیار سریع از دستگاه گوارش عبور می‌کند، در صورت مصرف همزمان با غذا در سیستم گوارش مدت‌ها باقی می‌ماند و قند موجود در آن شروع به تخمیر می‌کند.

    ماست حاوی تعداد زیادی باکتری است که روی قند موجود در میوه اثر می‌کند. این امر منجر به تولید سموم، سرما و آلرژی می‌شود.

    • غلات همراه با شیر و آب‌پرتقال

    شیر حاوی کازئین و آب‌پرتقال حاوی اسید است که در مصرف همزمان این مواد غذایی با هم، آنزیم موجود در غلات نشاسته‌ای از بین می‌رود. برای جلوگیری از این امر، حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غلات، آبمیوه میل کنید.

    تعداد بسیار کمی از مردم در زمین وجود دارند که این ترکیب را دوست نداشته باشند اما این باعث می‌شود ترکیب غذایی خطرناکی تولید شود. سعی کنید از این ترکیب خودداری کنید.

    این ترکیب در غذاهای مکزیکی بسیار متداول است که باعث ایجاد نفخ و سایر مشکلات مربوط به هضم می‌شود.

    گوجه‌فرنگی دارای اسیدهایی است که آنزیم لازم برای هضم نشاسته ماکارونی را تضعیف می‌کند.




طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر


 

  • طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

    طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر«تابناک باتو» اسکرامبل تخم‌مرغ در مایکروفر فقط در عرض 2 دقیقه آماده خوردن است و همان مزه اسکرامبل معمولی را دارد. این مدل از صبحانه برای آغاز روز‌های کاری خیلی خوب است. این اسکرامبل تخم‌مرغ در مایکروفر را هم می‌توان ساندویچ کرد و هم در بشقاب قرار داد و با نان تست سرو کرد.

    نکته جالبی که در مورد این دستورالعمل وجود دارد، این است که کثیف کاری کمتری دارد. شما تخم‌مرغ را در همان لیوانی که مخلوط کرده‌اید، می‌پزید. هیچ نیازی به تابه نیست، فقط یک لیوان قهوه نیاز دارید. بعضی اوقات ما حتی فرصت 15 دقیقه نشستن و پختن تخم‌مرغ شکسته را روی اجاق گاز نداریم، این کار را باید آخر هفته انجام دهیم نه روز‌های کاری. زندگی واقعی همین است و چنان با عجله و شتاب از خانه بیرون می‌زنید که انگار هیچ وقتی برای توقف و صبحانه خوردن نیست.

    طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

    این صبحانه سریع همان چیزی ست که برای روز‌های پرعجله نیاز دارید. شما می‌توانید آن را با هر چیزی که خواستید همراه کنید. مثلا می‌توانید از مقداری پنیر چدار، سس تند یا سس کچاپ استفاده کنید.

    ترفند‌های امنیتی

    توجه کنید که هرگز سعی نکنید که تخم‌مرغ را با پوست داخل مایکروفر بگذارید، چون ممکن است خطرناک باشد. تخم‌مرغ منفجر می‌شود، چون بخار آن سعی می‌کند تا از داخل پوسته به بیرون بپرد. همچنین تخم‌مرغ نیمرو هم در مایکروفر چندان بی خطر نیست؛ در صورتی که زرده را قبل از پختن سوراخ نکنید، ممکن است دچار انفجار و پاشش شود. بهتر است تخم‌مرغ را بصورت اسکرامبل درست کنید که قبل از پختن، ابتدا آن‌ها را مخلوط می‌کنید.
    بدون پوسته، بدون زرده کامل و در نهایت بدون مشکل؛ و برای امنیت بیشتر حواستان باشد که حتما از ماگ یا ظرفی که قابل گذاشتن در مایکروفر باشد، استفاده کنید. حالا نه فقط در مورد این غذا بلکه برای هر غذایی که در مایکروفر درست می‌کنید، این نکته را بخاطر داشته باشید. اگر برای اولین بار است که از این وسیله استفاده می‌کنید، این فقط یکی از آن قوانین استانداردی است که باید بخاطر بسپرید.

    مواد لازم

    تخم‌مرغ: 2 عدد
    شیر: 1 قاشق غذاخوری
    شیر: 1 قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل: به میزان لازم

    طرز تهیه

    1. ماگ قهوه با حجم 300 تا 350 میلی لیتر را چرب کنید.

    2. تخم‌مرغ‌ها و شیر را داخل ماگ بریزید، نمک و فلفل را هم به آن‌ها اضافه کنید و با یک چنگال خوب بهم بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط و یکدست شوند. باید زرده شکسته شود.

    3. مخلوط را داخل مایکروویو روی درجه بالا به مدت 40 ثانیه قرار دهید سپس لبه‌ها را به سمت داخل بهم بزنید. در مدل‌های جدید فر‌های مایکروویو، در توان بالا ابتدا با 30 ثانیه شروع کنید، بهتر است، چون به این ترتیب خیلی پف نمی‌شوند.

    4. دوباره به مدت 20 ثانیه در مایکروفر بپزید سپس این روند پختن را با 10 تا 20 ثانیه یا تا زمانی که تخم‌مرغ‌ها بطور کامل پخته شوند، ادامه دهید.

    طرز تهیه اسکرامبل تخم مرغ در مایکروفر

    1. شما می‌توانید اسکرامبل در مایکروفر را به صورت ساندویچ درآورید. برای درست کردن آن مطابق رهنمود‌های زیر عمل کنید:

    2. یک نان باگل را دو نیم کنید (یا نان همبرگر) و تست کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید پس از تست کردن، کره بمالید که البته من انجام نمی‌دهم.

    3. تخم‌مرغ‌ها را داخل مایکروفر طبق دستور بپزید (داخل ظرفی که کف آن پهن و گرد است، اسکرامبل را درست کنید تا نزدیک به قطر نان باشد).

    4. تخم‌مرغ پخته را روی نیمه بریده نان قرار دهید سپس روی آن را پنیر چدار رنده شده یا برش‌های نازک چدار قرار دهید.

    5. لایه بعد دو برش گوجه ورقه شده و لایه بعدی کاهو بگذارید.

    6. در انتها هم برش‌های آووکادو گذاشته و نیمه دیگر نان باگل را روی مواد بگذارید. حال نوش جان کنید.

    7. در مدل تنبلانه هم فقط با 1 تخم‌مرغ و بدون مخلفات و فقط همراه با نان باگل نازک سرو می‌شود.

    نکات مهم

    برای درست کردن تخم‌مرغ اسکرامبل در مایکروفر مجبور نیستید که حتما از ماگ استفاده کنید بلکه می‌توانید از هر ظرفی که مناسب مایکروفر باشد استفاده کنید. برای درست کردن ساندویچ تخم‌مرغ از یک ظرف پیرکس با کف پهن استفاده شده است، تا بهتر بتوان آن را بین دو تکه نان باگل قرار داد.

    می‌توانید فقط با یک تخم‌مرغ این صبحانه را درست کنید. برای این کار زمان اول شما 25 ثانیه است، دور بعد آن را در حدود 15 تا 20 ثانیه بپزید.
    اگر بخواهید مواد را دو برابر کنید از یک ظرف مناسب مایکروفر (ماگ مناسب نیست) استفاده کنید که بتواند گنجایش حجم دو برابری مواد را داشته باشد. آن را در فواصل 30 ثانیه بپزید و بین هر دور، آن را بهم بزنید.
    تخم‌مرغ وقتی که پخته شود، به خوبی سفت می‌شود. اگر از پخته شدن آن‌ها مطمئن نیستید، لیوان را آهسته تکان دهید اگر تخم‌مرغ به حالت روان بود، یعنی پخته نیست. بخاطر داشته باشید که بخشی از فرایند پختن پس از برداشتن تخم‌مرغ‌ها از مایکروفر ادامه پیدا می‌کند بنابراین مراقب باشید که زیاد آن‌ها را نپزید، چون به هنگام بیرون رفتن از مایکروفر خشک و سفت خواهند شد.
    اگر بخواهید تخم‌مرغ نرم و عسلی داشته باشید، از توان پایین‌تر مایکروفر (60 تا 70 درصد) استفاده کنید و در زمان‌های کوتاه‌تر فرایند پختن را انجام دهید.

    ایده‌های برای همراهی با تخم‌مرغ اسکرامبل در مایکروفر

    کالباس ورقه شده
    گوجه ورقه‌ای
    سبزیجات تازه مثل جعفری یا پیازچه
    برش‌های آووکادو
    پنیر از انواع چدار، سوئیس و غیره. رنده شده یا ورقه‌های نازک که سریع ذوب شوند.
    سس تند
    سبزیجات برشته (فلفل دلمه‌ای، قارچ و غیره)

    برترین ها




همبرگر رژیمی بادمجان و قارچ


 

  • همبرگر رژیمی بادمجان و قارچ

    همبرگر رژیمی بادمجان و قارچ«تابناک باتو» همبرگر یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ‌های دنیا است که کالری بسیاری دارد. اما نگران نباشید در این مقاله به شما طرز تهیه یک همبرگر رژیمی خوش طعم را آموزش می‌دهیم.

    مواد لازم:

    روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
    بادمجان: 1 عدد ریز شده
    نمک دریا: 1 قاشق چایخوری
    موسیر: 2 و 1/2 فنجان
    قارچ خرد شده: 200 گرم
    گشنیز خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
    برنج قهوه‌ای پخته شده: 1/2 فنجان
    آرد گندم: 1 قاشق غذاخوری
    فلفل سیاه تازه آسیاب شده: 1/4 قاشق چایخوری
    هویج رنده شده: 2 عدد
    سس گوجه فرنگی: 1 فنجان
    پنیر پارمزان: 1/4 فنجان
    ریحان تازه خرد شده

    همبرگر رژیمی بادمجان و قارچ

    طرز تهیه همبرگر رژیمی بادمجان و قارچ

    درون تابه روغن زیتون را بریزید.
    بادمجان‌ها را ریخته و تفت دهید تا طلایی شود.
    نمک، گشنیز، موسیر و قارچ‌ها را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ‌ها هم طلایی شوند.
    مخلوط را در ظرفی قرار دهید تا خنک شود.
    برنج قهوه‌ای پخته شده، هویج رنده شده و آرد را به مخلوط اضافه کرده و با مخلوط کن، کامل میکس کنید به طوری که چسندگی داشته باشد.
    از مخلوط به اندازه گردو‌های کوچک برداشته و درون روغن سرخ کنید.
    روی نان کمی سس گوجه فرنگی بمالید و همبرگر‌ها رو روی سس قرار دهید.
    روی همبرگر‌ها کمی پنیر پارمزان رنده شده و ریحان تازه بریزید.

    سیمرغ




ده عضو یک خانواده چگونه سرطان را شکست دادند؟


 

  • ده عضو یک خانواده چگونه سرطان را شکست دادند؟

    ده عضو یک خانواده چگونه سرطان را شکست دادند؟

    ده عضو یک خانواده چگونه سرطان را شکست دادند؟اختصاصی «تابناک باتو» ـ ده زن از یک خانواده در «لینکولن شایر» در شرق انگلیس امسال، بهبودی دسته جمعی شان را از سرطان سینه جشن گرفتند و گفتند که آن‌ها با ماندن در کنار هم بر این بیماری پیروز شده اند.

    این ده زن بین 47 تا 81 سال دارند و مبتلا به سرطان بوده اند. اولین نفر از آن‌ها در سال 2002 مبتلا به سرطان شد و به ترتیب تا سال 2017 میلادی آخرین نفر از آن‌ها نیز مبتلا به بیماری سرطان سینه تشخیص داده شد. امسال پس از بهبودی، همه آن‌ها تصمیم گرفتند که در طول یک جلسه عکاسی پر از عشق و امید جشن بگیرند و در کنار هم ظاهر شوند و به بقیه زنان امید بدهند که بیماری ترسناک سرطان سینه قابل درمان است، با این حال فقط یک نفر از آن‌ها به نام خانم «ترودی اسمارت» در جلسه عکاسی حاضر نبود.

    اولین زنی که در سال 2002 از آن خانواده بیمار شد، «جویس ویت» 78 ساله است که پس از یافتن توده‌ای در پستان، تحت عمل جراحی و پرتودرمانی برای برداشتن تومور قرار گرفت.

    ده عضو یک خانواده چگونه سرطان را شکست دادند؟

    سپس در سال 2003، خواهر شوهر وی، «باربارا لیمب» 81 ساله، تحت عمل جراحی برداشتن غده و پرتودرمانی قرار گرفت.

    در سال 2005 «لورن هیل»، 61 ساله یکی از بستگان باربارا توده‌ای را در سینه خود یافت و تحت ماستکتومی جزئی و شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار گرفت.

    در سال 2008، «ترودی اسمارت» 47 ساله -که از جلسه تصویربرداری غایب بود- تحت عمل جراحی ماستکتومی، برداشتن یک تخمدان، شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار گرفت و «شرلی لیمب» 72 ساله مادر تریدی، در همان سال تحت عمل برداشتن تومور و شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار گرفت.

    در سال 2012، «ماری لیمب» 74 ساله، خواهر شوهر جویس تحت درمان تومور، غدد لنفاوی و پرتودرمانی و شیمی درمانی قرار گرفت. در سال 2015، دو زن از یک خانواده «هازل هلند» 53 ساله دختر مری و «ونساو هاو» 55 ساله دختر باربارا، تحت درمان لنفوم، پرتودرمانی و شیمی درمانی قرار گرفتند. سینه‌های ونسا برای درمان برداشته شد.

    در سال 2017، «مارگارت بدفورد»، 74 ساله خواهر جویس و «جین ریسون» 54 ساله به سرطان پستان مبتلا شدند. مارگارت تحت عمل جراحی برداشتن تومور و پرتودرمانی قرار گرفت و جین پستان خود را برداشت.

    ونسا هاو گفت: به عنوان یک خانواده و با ماندن در کنار یکدیگر، بر این بیماری غلبه کردیم و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم تا اینکه امسال شاهد بهبودی همه هستیم.




ماجرای جالب یک کارشناس لباس از تحقیر تا درخشش


 

  • ماجرای جالب یک کارشناس لباس از تحقیر تا درخشش
    «سوزی هاسلار» 36 ساله یک مادر است. او در حال حاضر یک کارشناس لباس و برنده چندین جایزه معتبر در این زمینه است. سوزی اهل «وست ساسکس» است. او با هزاران زن از سراسر جهان همکاری کرده و چنان فعالیتش موفقیت آمیز بوده و سرش شلوغ است که فقط می‌تواند در طول ترم چهار روز در هفته تدریس داشته باشد.

    ماجرای جالب یک کارشناس لباس از تحقیر تا درخششاختصاصی تابناک باتو؛ «سوزی هاسلار» 36 ساله یک مادر است. او در حال حاضر یک کارشناس لباس و برنده چندین جایزه معتبر در این زمینه است. سوزی اهل «وست ساسکس» است. او با هزاران زن از سراسر جهان همکاری کرده و چنان فعالیتش موفقیت آمیز بوده و سرش شلوغ است که فقط می‌تواند در طول ترم چهار روز در هفته تدریس داشته باشد.

     

    ماجرای جالب یک کارشناس لباس از تحقیر تا درخشش

    او در مدرسه منزوی و در خود فرو رفته بود و در دوران تحصیلی اش احساس سرخوردگی می‌کرد چرا که در مدرسه همکلاسی هایش او را به خاطر لباس‌هایی که می‌پوشید مسخره می‌کردند.

    ماجرای جالب یک کارشناس لباس از تحقیر تا درخشش

    او درباره متفاوت بودنش با بقیه دانش آموزان می‌گوید: حتی در دوران ابتدایی هم دوست داشتم متفاوت از دختران دیگر باشم، همیشه دلم می‌خواست تا اکسسوار‌های خاص مو را تجربه کنم، او می‌افزاید در دوران دبیرستان و با روی کار آمدن گروه موسیقی «اسپایس گرلز»، او برای کشف سبک شخصی خود در لباس پوشیدن انگیزه پیدا کرد، چون شعار و هدف این گروه اهمیت دادن و احترام به تفاوت‌ها بود.

    ماجرای جالب یک کارشناس لباس از تحقیر تا درخشش

    داستان کوتاه خانم سوزی از تحقیر تا درخشش در صنعت مد و پوشاک به ما می‌گوید که خوب است بتوانیم به تفاوت‌ها احترام بگذاریم، و آن‌ها را بپذیریم چرا که با همین تفاوت هاست که دنیای ما قشنگ‌تر می‌شود!