سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری های مشترک با عمان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری های مشترک با عمان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، در دیدار وزیر بهداشت عمان با اشاره به اینکه کشور و دولت عمان به‌ عنوان حامی صلح در منطقه تلاش می‌کند، اظهار کرد: ما در حال انتقال دانش PHC و هموار کردن راه برای UHC در کنار عمان خواهیم بود.

    وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی پیچیده در کشورمان به بیماران کشورهای منطقه تصریح کرد: در زمینه تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های تخصصی می توانیم همکاری های خوب مشترکی داشته باشیم و نیز با کمک هم مراکز تحقیقاتی را برای بیماری های شایع منطقه چه در مورد بیماری‌های واگیر و چه در مورد بیماری‌های غیرواگیر ایجاد کنیم.

    وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای کشور عمان در زمینه بهداشتی اظهار کرد: حذف سرخک را تبریک می گویم و برای همکاریهای بهداشتی و دارویی با این کشور آمادگی داریم. /404

    همچین وزیر بهداشت عمان در این دیدار، گفت: در حوزه ساخت دارو از انتقال تکنولوژی های جدید این حوزه استقبال می کنیم و می توانیم در حوزه های پژوهشی و علمی نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.

    احمد السعیدی، ضمن قدردانی از مهمان نوازی کشور ایران و تلاش های وزارت بهداشت جهت برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، گفت: خیلی خوشحالیم که روابط عالی بین دو کشور داریم و امیدواریم با درایت و دوراندیشی رییس جمهوری کشور ایران و پادشاهی عمان همواره شاهد آرامش و امنیت باشیم.

    وی در ادامه افزود: ایرانیان حق دارند که به تمدن کهن خود ببالند همچنین نظام بهداشتی ایران و شاخص های مثبت و درخشان در حوزه سلامت نیز نشان دهنده تلاش های وافر مسئولین بهداشتی این کشور در چند دهه است و همه کشورهای منطقه باید از این توانمندی ها و امکانات در زمینه مراقبتهای اولیه بهداشتی بهره ببرند.

    وزیر بهداشت عمان با بیان این که  می توانیم در حوزه های پژوهشی و علمی همکاری های خوبی داشته باشیم در ادامه بیان کرد: در زمینه مهم صنایع داروسازی  نیز  می دانیم بیش از 95 درصد داروهای مصرفی کشور ایران تولید داخلی کشور خودتان است و در حوزه ساخت دارو از  انتقال دانش و تکنولوژی به کشورمان استقبال می کنیم.

    وزیر بهداشت عمان در پایان گفت: امیدواریم همواره امنیت و صلح برقرار باشد و در آینده تبادل تجربیاتی بیشتری در حوزه سلامت باهم داشته باشیم.