سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«به توان داخل» مشکلات کارآفرینان را به تصویر می‌کشد/ مصائب موفقیت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • «به توان داخل» مشکلات کارآفرینان را به تصویر می‌کشد/ مصائب موفقیت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    محمدباقر سلمانی کارگردان مستند کوتاه «به توان داخل» که به تازگی در جشنواره فیلم‌های صنعتی به نمایش درآمد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مستند «به توان داخل» درباره زندگی رضا جوادپور مخترع و کارآفرین یزدی است که مسیر موفقیت خود را در این مستند بازگو می‌کند. جوادپور از ایده‌های کسب و کار متفاوت و موفقیت‌هایی که بدست آورده است، تعریف می‌کند.

    وی درباره یکی از دلایل ساخت این مستند توضیح داد: معتقدم شنیدن راه و روش موفقیت از زبان فردی که واقعاً موفق است می‌تواند برای مردم جذاب‌تر باشد تا اینکه از کتاب‌های انگیزشی و یا سمینارهای موفقیت استفاده کنند.

    این مستندساز توضیح داد: مساله مهم دیگری که در «به توان داخل» به آن اشاره می‌شود، دغدغه‌ها و مشکلاتی است که کارآفرینان دانش‌بنیان در ایران با آن مواجه هستند، به گونه‌ای که بسیاری از آنها به دلیل وجود بروکراسی اداری حاکم در کشور، دچار مشکلات و تحمل سختی‌های بسیار می‌شوند. در چنین شرایطی جوانانی که پتانسیل کار در کشور دارند به دلیل وجود این مشکلات ترجیح می‌دهند از ایران مهاجرت کرده و در کشور دیگری به کار و زندگی خود ادامه دهند.

    وی تاکید کرد: رضا جوادپور از جمله مخترعین و کارآفرینانی است که دغدغه اصلی او ایران و رونق کشور است که در این راه با مشکلات بسیاری مواجه هستند. افرادی از این دست در کشور بسیار زیاد هستند اما متاسفانه نه تنها مشکلات بسیاری سرراه آن‌ها وجود دارد، که اطلاع رسانی دقیقی درباره فعالیت و موفقیت این افراد صورت نمی‌گیرد.

    این کارگردان ادامه داد: مستند کوتاه «به‌توان داخل» در 34 دقیقه ساخته شده و می توان آن را مستندی درباره صنعتگران، مخترعین و کارآفرینان و به تصویر کشیدن مشکلاتی که این گروه از افراد جامعه دارند، دانست.

    سلمانی در پایان گفت: تولید این مستند از پروسه تحقیق و به پایان رسیدن آن نزدیک به 8 ماه طول کشید و تصویربرداری آن در یزد و تهران انجام شده است.