سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش لباس‌ها در انتقال ویروس کرونا


 

  • نقش لباس‌ها در انتقال ویروس کرونا

    رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

    آفتاب‌‌نیوز :

    سیمین خیاط زاده کفش‌ها را در انتقال ویروس کرونای جدید موثر عنوان کرد و گفت: معمولا کفش‌ها را در پاگرد آپارتمان قرار می‌دهیم، اما بهترین شرایط برای پیشگیری از انتقال ویروس با کفش، درآوردن و قرار دادن کفش دورتر از پاگرد و فضایی جداگانه بر روی تکه‌ای از فرش یا موکت و قالیچه و پادری تمیزی که هر روز ضدعفونی می‌شود، است.

    وی، اضافه کرد: در چندین مقاله نیز ذکر شده است که لباس‌ها جزو سطوحی هستند که ماندگاری ویروس کرونای جدید بر روی آن بسیار کم و در حد 9 الی 24 ساعت است، اما نمی‌توان به طور قطعی ادعا کرد که مثلا پالتو را بعد از 9 ساعت با اطمینان کامل می‌توان پوشید.

    وی، بیان کرد: توصیه می‌کنیم تا قبل از ورود به خانه حداقل لباس‌های رویی مانند مانتو، مقنعه و به خصوص شلوار که با زمین در ارتباط بوده را پشت در ورودی، درآورند.

    خیاط زاده، اضافه کرد: اگر امکان شستن روزانه لباس‌های بیرون وجود نداشته باشد، جایی جداگانه در منزل که بی‌مانع بوده و سایر افراد به ویژه کودکان به آنجا رفت و آمد ندارند، برای درآوردن و قرار دادن این لباس‌ها در نظر گرفته شود.

    وی، متذکر شد: به افراد شاغل نیز توصیه می‌شود تا در صورت امکان لباس‌هایشان را در محل کار درآورده و صبح روز فردا در همانجا دوباره به تن کنند، گفته می‌شود که تعداد زیادی از ویروس‌ها صبح روز بعد بر روی لباس از بین می‌رود. تکاندن لباس در هوای آزاد سبب پخش شدن ویروس به همراه گرد و خاک و آلوده کردن سایر افراد می‌شود.

    وی با توصیه‌هایی به افراد شاغل در بیمارستان‌ها متذکر شد: به این افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان با لباس مورد استفاده در بیمارستان، در خارج از آن محیط حضور پیدا نکنند و به هنگام خروج از بیمارستان تمامی لباس‌ها را درآورند، هر چند تعداد زیادی از لباس‌های بیمارستانی یک بار مصرف بوده و پس از استفاده به شکل بهداشتی دفع می‌شوند.

    رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در خاتمه متذکر شد: پرستاران و کادر درمان بخش کرونا نیز پس از طی دوره قرنطینه مانندی، به منازلشان بازمی‌گردند.