سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرنده‌ها؛ این پرنده‌های نازنین | عکس‌ها و عکاسان برگزیده پرندگان در سال 2020


 

  • پرنده‌ها؛ این پرنده‌های نازنین | عکس‌ها و عکاسان برگزیده پرندگان در سال 2020

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، هیات داوران رقابت بهترین عکاس سال پرندگان 2020 روز اول آوریل از میان این 20 عکس آثار برتر را برمی‌گزینند و عکس و عکاس برتر هم روز 22 اوت معرفی و تقدیر می‌شود. جایزه نفر اول پنج هزار پوند پول نقد است و دیگر برگزیده‌ها جوایزی چون لوازم عکاسی، دوربین دوچشمی، لباس‌های طبعیت‌گردی و بلیت سفر هدیه می‌گیرند.

    حضور در این رقابت عکاسی برای همه عکاسان حرفه‌ای و آماتور آزاد است و کریس پکهم، مجری برنامه‌های طبیعت‌گردی و حیات وحش تلویزیون در بریتانیا ریاست هیات داوران را بر عهده دارد. آنچه پیش رو دارید، گزیده عکس‌های برتر رقابت امسال است.




همه آنچه لازم است درباره تلویزیون‌های 4K و UHD بدانید


 

  • همه آنچه لازم است درباره تلویزیون‌های 4K و UHD بدانید

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تراستد ریویوز تکنولوژی 4K در سال‌های اخیر بخش بیشتری از بازار تلویزیون را به خود اختصاص داده است و شرکت‌های تهیه فیلم، کانال‌های پخش تلویزیونی و سرویس‌های جاری پخش فیلم هم به طور فزاینده‌ای از آن حمایت می‌کنند. در بخش بازی‌های ویدئویی هم کنسول‌های ایکس‌باکس ONE X و PS4 Pro با آن سازگار هستند.

    تراکم پیکسلی صفحه نمایش 4K چهار برابر شمار پیکسل‌ها در صفحه نمایش فول اچ‌دی/ 1080 پیکسل است

    4K که آن را فوق HD یا UHD هم می‌نامند، تلویزیونی که وضوح صفحه نمایش آن 3840 در 2160 پیکسل است. این میزان پیکسل چهار برابر بیشتر از پیکسل‌های صفحه تلویزیون‌های HD کامل یا فول HD است.

    داشتن پیکسل‌های بیشتر به معنای تراکم پیکسلی بیشتر و تصویر روشن‌تر و بهتر است. البته داشتن پیکسل بیشتر لزوما به معنای «تیزی» یا sharpness بیشتر تصویر (یعنی کنتراست یا سایه‌روشن بیشتر در لبه‌های تصویر که کیفیت تصویر را بالا می‌برد) نیست، بلکه به معنای داشتن تصویری با جزئیات بیشتر و با بافت بهتر است.

    البته میان 4K و UHD تفاوت مختصری وجود دارد. 4K حقیقی به وضوح 4096 در 2160 اشاره دارد که در ابتدا در سینماهای دیجیتال به کار برده شد. UHD به  وضوح 3840 در 2160 اشاره دارد که وضوحی است که در تلویزیون‌های خانگی به شما ارائه می‌شود.

    بنابراین به کار بردن اصطلاح 4K برای وضوح 3840 در 2160  در واقع درست نیست، اما برای مصارف معمول خانگی دو اصطلاح 4k و UHD را می‌توان به جای هم به کار برد.

    • تلویزیون 4K چه امتیازاتی دارد؟

    وضوح بیشتر در این تلویزیون‌ها به معنای تصویر روشن‌تر و با جزئیات بیشتر است و در نتیجه تصاویری که می‌بینید به زندگی واقعی شبیه‌تر است و گویی از پنجره‌ای به بیرون نگاه می‌کنید.

    تلویزیون‌های 4K به خصوص در صفحه‌های نمایش بسیار بزرگ تاثیرگذار هستند- بنابراین در حالت ایدئال باید تلویزیون 55 اینچی یا حتی بزرگتر بخرید تا کیفیت بهتر تصویر را دریابید. به خصوص اگر از تلویزیون بزرگ غیر 4K را با تلویزیون 4K به همان اندازه عوض کنید، تفاوت تصویر قابل‌توجه خواهد بود.

    تلویزیون‌های ‌8K هم کم کم دارند وارد باز می‌شوند، اما هنوز در دوران ابتدایی خود هستند. این تلویزیون‌های گران‌قیمت هستند و باید تلویزیونی با صفحه نمایش دست کم 65 اینچ بخرید تا کیفیت تصویری بالایشان را متوجه شوید. از طرف دیگر هنوز تولید محتوای 8K در مراحل مقدماتی است.

    • چقدر نزدیک به تلویزیون باید بنشینم؟

    برای اینکه بهترین تصویر را روی 4K ببینید،‌ توصیه می‌شود نسبت به تلویزیون HD  نزدیک‌تر به صفحه نمایش بنشینید. وضوح بیشتر و افزایش تراکم پیکسلی به معنای آن است که می‌توانید با نشستن جلوتر می‌توانید بیشترین سود را کیفیت بالاتر تصویر ببرید. هر چه صفحه تلویزیون بیشتر میدان دیدتان را اشغال کند، تجربه غوطه‌وری بیشتر در تصویر را خواهید داشت.

    البته با اینکه نشستن در نزدیکی تلویزیون بیشترین تاثیر را روی شما خواهد گذاشت،‌ دیدن تصویر از فاصله دورتر هم امتیازات خودش را حفظ می‌کند. خطوط تصویر هنوز به وضوح کشیده شده‌اند،‌ هنوز عمق بیشتری در تصویر حس می‌کنید، رنگ‌ها هنوز با ظرافت و نرمی روی صفحه به نمایش در می‌آید و تصاویر درون صفحه توپر و سه‌بعدی به نظر می‌رسند.

    • محتوای 4K  برای تلویزیون 4K

    به جز تلویزیون 4K نیاز به منابعی برای تهیه محتوای 4K هم دارید که روی آن تماشا کنید. شرکت‌های عرضه جاری فیلم از نتفلیکس و آمازون گرفته تا اپل در حال حاضر محتواهای 4K پخش می‌کنند. البته برای دیدن این محتواها به سرعت‌های بالای اینترنت دست کم 15 مگابایت در ثانیه نیاز دارید.

    اما از طرف دیگر تکنیک‌های فشرده کردن محتوا به طور مرتب در حال پیشرفت است، بنابراین ممکن است در آینده بتواند با پهنای باند کمتری از این سرویس‌های جاری استفاده کنید، هر چند که فشرده کردن تصویر تاثیر منفی روی کیفیت تصویر می‌گذارد.

    شرکت‌های تولید و پخش تلویزیونی هم به تدریج دارند انواع برنامه‌ها را با وضوح 4K به بازار عرضه می‌کنند.

    دستگاه‌ها پخش‌کنند بلوری اولترا اچ‌دی (مانند پاناسونیک DP_UB9000  و سونی UB-X700) و رسیورهای ماهواره سازگار با تلویزیون‌های 4K هم وارد بازار شده‌اند و با XBOX One S  مایکروسافت هم علاوه بر بازی می‌توانید دیسک‌های بلوری 4K را هم ببینید.

    دیسک‌های بلوری UHD یا 4K ظرفیت بسیار بیشتری از دیسک‌های بلوری استاندارد دارند و می‌تواند اطلاعات لازم برای ذخیره ویدئوی 4K را بدون نیاز به فشرده کردن محتوای سایت‌های پخش جاری حمل کنند. در اساس این دیسک‌ها در حال حاضر بهترین شکل محتوای 4K برای تماشا در خانه هستند.

    • سیم‌های اتصال

    امروزه معمولا از سیم‌ها و سوکت‌های HDMI برای اتصال دستگاه‌های پخش به تلویزیون استفاده می‌کنیم. در مورد محتواهای 4K بهتر است از اتصالات HDMI 2 استفاده کنید که به طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند. مهمترین مزیت HDMI 2 حمایت از افزایش پهنای باند است و بنابراین امکان پخش محتوای 4K  با نمونه‌برداری رنگی کامل (یا به اصطلاح 4:4:4) در سرعت‌های فریم تا 60 فریم در ثانیه فراهم می‌کند. گونه قبلی HDMI 1.4 تا 30 فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

    • تولید محتوای 4K

    هم اکنون دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری خانگی نیز در بازار موجود هستند که با قیمت نه خیلی سرسام‌آور با آن‌ها می‌توانید تصاویر و ویدئوهای 4K خوب ضبط کنید، از جمله کم‌کوردر سوین FDR-AX700  و دوربین سونی A6400.

    بسیاری تلفن‌های هوشند جدید هم می‌توانند ویدئوی 4K ضبط کنند، از جمله آیفون 8 و آیفون X  و در میان تلفن‌های اندرویدی در پرچمدارهایی ماند سامسونگ گالاکسی S10 پلاس، HTC U12 پلاس و LG G6.




پیش‌بینی قطعی سیل در تهران ممکن شد | راه‌اندازی اپلیکیشن شهرآماده برای تشخیص نقاط امن


 

  • پیش‌بینی قطعی سیل در تهران ممکن شد | راه‌اندازی اپلیکیشن شهرآماده برای تشخیص نقاط امن

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا کرمی‌محمدی در نشست خبری ظهر دوشنبه که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، درباره وضعیت پایگاه‌ها یا همان سوله‌های مدیریت بحران گفت: 22 پایگاه ویژه مدیریت بحران و نیز 4 پایگاه معین در تهران داریم.

    وی ادامه داد: 54 پایگاه نیز در اختیار سازمان ورزش است که بنا شد تا آن‌ها که فعالیتی در آن صورت نگرفته به سازمان بازگردانده شود و سوله‌هایی هم که در اختیار ورزش است به گونه‌ای باشد که امکان استفاده سریع از آن هنگام بحران فراهم شود.

    وی با بیان این که 13 پایگاه در اختیار سازمان مدیریت بحران است، گفت: 9 پایگاه نیز در حال ساخت داریم.

    کرمی‌محمدی در مورد سوله‌هایی که در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیست، تصریح کرد: 7 سوله در اختیار شهرداری است اما کاربری غیرمرتبط دارد و در اختیار سازمان مدیریت بحران نیست؛ متأسفانه 6 سوله دیگر نیز بیش از چهار سال است که خارج از ید سازمان و شهرداری است که در همان سال‌های تأسیس، تهاتر شده و در اختیار نهادهای دیگر است.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: باید توجه داشته باشیم پایگاه‌های مدیریت بحران محل اسکان حادثه‌دیدگان و شهروندان نیست، بلکه محل حضور امدادگران است.

    • خرید دو دستگاه پیشرفته و حساس به بو

    وی در مورد بوی مرموز تهران نیز گفت: در این‌ مورد بررسی‌های زیادی انجام شد و بیشترین حدس در مورد این است که SO2 است. اما منشاء آن مشخص نشد.

    کرمی محمدی بابیان اینکه نیاز به خریداری دستگاه‌های حساس به بو وجود دارد، تصریح کرد: نهادهای دیگر هم چنین دستگاهی نداشتند، ما 2 دستگاه به مبلغ حدود مجموعا 100 میلیون تومان برای شناسایی بو خریداری کردیم که طی 10 روز آینده به دست ما خواهد رسید.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با اشاره به ضرورت شناسایی علمی پدیده‌ی بوی نامطبوع در شهر تهران، گفت: شهردار تهران تاکید دارند که مساله‌ی بوی تهران به شکل علمی مطرح شود در مواردی که فرضیاتی مطرح شد آقای حناچی تاکید کردند که حتما استدلال‌ها و دلایل با پشتوانه علمی و منطق علمی همراه باشد.

    وی ادامه داد: در همین راستا نیز چندین سازمان و دستگاه اقدامات خود برای یافتن منشاء و دلیل بوی نامطبوع در تهران را آغاز کردند. کما این که در مساله‌ی آلودگی هوا بیش از 10 دستگاه مسئولیت دارند و تا وقتی دستگاههای مذکور حضور دارند ما به عنوان مدیریت بحران نمی‌توانیم در حوزه‌ای که مسئولیتی نداریم اظهار نظر کنیم.

    وی در مورد بوی تهران نیز ادامه داد: اگر دستگاههایی که خریداری کرده‌ایم و بنا است طی ده روز آینده به دست ما برسد، به کار بگیریم می‌تواند در کانون‌هایی که بو بیشتر احساس شده ترکیبات بو را استخراج کرده و به یافتن منشاء آن کمک کند.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه سخنان خود به تشریح برخی از اولویت‌ها و اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در دوران مدیریت خودش پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های ما راه اندازی سامانه تخمین سریع خسارات و تلفات زلزله در شهر تهران است؛ به طوری که ما 14 دستگاه شتاب نگار را در نقاط مختلف پایگاه نصب کرده‌ایم. 10 دستگاه دیگر را نیز با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و 15 دستگاه دیگر را نیز با همکاری شرکت گاز تهیه خواهیم کرد که با استفاده از این دستگاهها و با داده‌هایی مانند شدت زلزله ، تراکم، کیفیت بافت و .... میزان خسارات و تلفات احتمالی در هنگام زلزله را تخمین زده و ما می‌توانیم در صورت بروز زلزله احتمالی امداد رسانی را به شکل هوشمند انجام دهیم.

    به گفته کرمی محمدی، این سامانه می‌تواند آسیب پذیری در شهر تهران در پی وقوع زلزله را کاهش دهد.

    وی دومین اولویت در تهران را سامانه هشدار سریع زلزله برشمرد و گفت: تاکنون 4 دستگاه زلزله نگار در مجاورت تهران و بر روی گسل شمال تهران نصب شده که با استفاده از این دستگاه هنگامی که زلزله‌ای رخ دهد قبل از رسیدن امواج وقوع زلزله در مبداء تشخیص داده شده و به سرعت جریان گاز قطع می‌شود. همچنین از این سیستم می‌توان برای پناه گرفتن مردم ، سیستم‌های بیمارستانی و .... استفاده کرد. در حال حاضر با توجه به محل نصب این شتاب‌نگارها می‌توان گفت که از زمان وقوع زلزله بر روی گسل تا رسیدن لرزش آن به تهران حدود 20 ثانیه زمان وجود دارد که این زمان می‌تواند تعیین کننده باشد.

    کرمی محمدی افزود: البته این زلزله نگارها باید بر روی دیگر گسل‌ها و دیگر نقاط شهر نیز نصب شوند. ضمن این که استفاده از این زلزله نگارها می‌تواند برای ساکنان شهرهای دیگر به ویژه استان البرز نیز موثر باشد و زلزله را به آنان اطلاع دهد؛ چرا که معمولا وقوع زلزله در تهران این استان را نیز متأثر می‌کند.

    به گفته‌ وی، 7 دستگاه دیگر زلزله نگار نیز در حال نصب در تهران است و تلاش برای تأمین دیگر دستگاهها و نصب آنها نیز ادامه دارد؛ البته با توجه به اینکه این یک موضوع بین بخشی محسوب می‌شود باید تمام نهادها و دستگاههای مذکور مشارکت داشته باشند.

    وی سومین اولویت تهران را برقراری ارتباطات پایدار اعلام کرد و گفت: هنگام وقوع زمین لرزه ممکن است با آسیب دیدن برخی از دکل‌های مخابراتی و نیز افزایش حجم تماس‌ شهروندان با اقوام و آشنایان سیستم ظرفیت خطوط اشغال شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که 130 دکل 40 تا 60 متری در 130 نقطه از شهر تهران نصب کنیم تا در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله ارتباط میان شهروندان از این طریق برقرار شود.

    کرمی محمدی افزود: در حال حاضر اقدامات اولی در این زمینه انجام شده و به زودی این دکل‌ها در 130 نقطه نصب خواهد شد . البته در این زمینه نیز تمام دستگاههای مختلف باید با مدیریت بحران نیز همکاری کنند.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از راه اندازی سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب تهران نیز  خبر داد و گفت: در تهران رودخانه‌ای نداریم که طغیان کند و باعث جاری شدن سیل شود اما 7 رود دره داریم که افزایش بارندگی و افزایش حجم آب سرریزی به داخل آن سبب بالا آمدن سطح آب در ورودی رود دره‌ها و نقاط شمالی تهران به ویژه در محدوده رودکن می‌شود. در همین راستا نیز چندین دستگاه باران سنج را با مشارکت سازمان هواشناسی تهیه کرده و در ارتفاعات نصب کرده‌ایم که با استفاده از این دستگاهها میزان بارش باران هزینه شده و حدود نیم ساعت قبل از آن که سیلابی در پایین دست جاری شود سیستم اطلاع رسانی فعال شده و می‌توان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

    همچنین هواشناسی اعلام کرده که با استفاده از تجربه‌های گذشته و دانش پیش بینی، از سه روز قبل نیز می‌تواند احتمال جاری شدن باران را پیش بینی کند. اما این باران سنج‌ها احتمال سیل را اعلام می‌کنند و بسیار موثر هستند.

    به گفته‌ی محمدی، اقدامات ثانویه دیگر نظیر لایروبی مسیرها نیز در مورد سیل در دستور کار قرار گرفته است.

    رئیس سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران پنجمین اولویت را بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌ها در تهران عنوان کرد و گفت: اگر زلزله‌ای رخ دهد ساختمان‌ها در بافت فرسوده بیشترین آسیب را خواهند دید. از این رو با استفاده از این طرح می‌توان به صورت مقاوم سازی ساختمان‌های فرسوده در برابر زلزله اقدام کرد که البته لازم است همه دستگاهها و سازمان‌ها پای کار آمده و به خصوص برای فرهنگ سازی مردم در این حوزه تلاش کرد.

    کرمی محمدی مقابله  فروریزش و فرونشست زمین را نیز ششمین اولویت پایتخت توصیف کرد و گفت: فرو ریزش یعنی ریزش ناگهانی لایه‌های خاک و ایجاد حفره‌های بزرگ در سطح زمین مانند آنچه که در شهران رخ داد؛ اما فرو نشست در سطح وسیعی رخ داده و به تدریج خاک نشست می‌کند که این مساله هنوز به تهران نرسیده و ما نگرانی جدی بابت آن نداریم. اما بحث فرو ریزش برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    وی ادامه داد:‌ مواردی نظیر شکستگی لوله آب، خاک دستی، عبور قنوات و ... همگی از جمله مواردی است که احتمال فروریزش زمین را افزایش می‌دهد. به ویژه در مناطقی که خطوط مترو از آن عبور کرده یا حفاری مترو در آن انجام شده این خطر وجود دارد که البته ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و با پیمانکاران نیز هماهنگی لازم را انجام خواهیم داد.

    • راه اندازی اپلیکیشن شهر آماده برای تشخیص نقاط امن تهران

    وی به راه اندازی اپلیکیشنی تحت عنوان شهر آماده نیز اشاره کرد و گفت: این نرم افزار که بر روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود می‌تواند نقاط امن تهران را در زمان بحران مشخص کرده و خدمات متنوعی از آموزش تا خدمات ایمنی را به شهروندان ارائه خواهد داد.

    کرمی محمدی با اشاره به اجرای طرح مدرسه آماده نیز گفت: از نصف مدارسی که تاکنون در اجرای این طرح در تهران مورد بررسی قرار گرفتند حدود 30 درصدشان ناایمن بوده است البته به زودی از 16 دی ماه فاز بعدی این طرح آغاز شده و با هماهنگی‌های انجام شده اجرای این طرح در دیگر استان‌ها نیز انجام خواهد شد.

    کرمی محمدی با اشاره به سیستم راههای اضطراری پایتخت اظهار کرد: سیستم راه اضطراری اولویتی است که برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم و ما در تلاش هستیم تا هر چه زودتر دو اتوبان همت و چمران را به عنوان راه اضطراری در زمان زلزله و بحران انتخاب کنیم. تردد در این راهها در زمان بحران تنها برای خودروهای امدادی ممکن است و دیگر مردم حق عبور از آن را ندارند.

    وی در مورد همکاری‌های مشترک ایران و جایکای ژاپن نیز گفت: پیش از سفر آقای روحانی به ژاپن در مکاتبه با وزارت امور خارجه خواستیم که زلزله تهران نیز در سفر آقای رئیس جمهور مورد توجه قرار بگیرد که البته نمی‌دانیم که در این سفر این موارد مطرح شده یا خیر؟

    کرمی محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که کدام نقطه از تهران در برابر زلزله امن است، اظهار کرد: تهران بر روی یک پهنه گسلی واقع شده است و این یعنی هیچ جای امنی وجود ندارد مگر این که ساخت و ساز امن انجام شده باشد. البته دو گسل مهم مشا در شمال تهران و ری در جنوب تهران جزو گسل‌های فعال محسوب می‌شوند که ما هر گونه ساخت و ساز روی حریم گسل‌ها را ممنوع کرده‌ایم. ما متاسفانه در گذشته و تا همین 30 سال پیش ساختمانی داشته‌ایم که پی آن روی گسل بنا شده است.




9 توصیه برای روزهای آلوده


 

  • 9 توصیه برای روزهای آلوده

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با رعایت نکات زیر می‌توانیم علاوه بر حفظ سلامت خود در روزهای آلوده، به بهبود کیفیت هوا نیز کمک کنیم.

    • طی روزهایی که شاخص کیفیت هوا از عدد 100 عبور می‌کند و در شرایط نامطلوب قرار می‌گیرد بهتر است گروه‌های حساس از جمله بیماران به ویژه بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
    • عموم افراد از فعالیت‌های ورزشی در فضای بیرون بپرهیزند و یا در فضای بسته ورزش کنند.
    • افرادی که مجبورند طی روزهای آلوده در بیرون از منزل فعالیت کنند، از ماسک‌های مخصوص P2 یا N95 استفاده کنند.
    • برای مقابله با اثرات کوتاه‌مدت آلودگی هوا از جمله سردرد، سرفه و تنفس سخت، حساسیت پوستی و حساسیت‌های بینی، چشم‌ها و گلو می‌توان مصرف شیر و مایعات را در اولویت قرار داد. همچنین مصرف سبزیجات دارای برگ سبز و پهن برگ‌ مانند کلم بروکلی، اسفناج و کاهو، طی روزهای آلوده به بدن کمک می‌کند.
    • سیب نیز از جمله میوه‌هایی است که بیشترین تاثیر را بر سلامت دستگاه تنفسی دارد.
    • کلیه شهروندان هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها دقت لازم را داشته باشند و از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها جلوگیری کنند.
    • اقداماتی مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزندان لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود بنابر این توصیه می‌شود تا بهبود کیفیت هوا از این اقدامات خودداری شود.
    • استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری نیز به کنترل آلودگی هوا طی این روزها کمک خواهد کرد.
    • رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از جمله دیگر راهکارهایی است که می‌توان با رعایت آن از آلوده‌تر شدن هوا جلوگیری کرد.



 

تفاوت کاغذ دیواری سه بعدی با سایر کاغذ دیواری ها


 آشنایی با کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

همان طور که گفته شد قابلیت شست و شو یکی از مهم ترین مزیت ها برای هر نوع از کاغذ دیواری می باشد. در میان این همه کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری سه بعدی نیز مشمول مزیت قابل شست و شو بودن است. یک ویژگی خاص و بارز که این کاغذ دیواری دارد این است که کاغذ دیواری سه بعدی از فاصله ی 3 تا 4 متری کاملا برجسته به نظر می رسد. نوع طراحی و نقش های این کاغذ دیواری به گونه ای است که طرح های آن سه بعدی به نظر برسد.فروشگاه اینترنتی مای دیاکو با تنوع بی نظیر محصولات امکان خرید اقساطی کاغذ دیواری را میسر کرده است.

طرح های سه بعدی:

کاغذ دیواری سه بعدی، همان طور که از نامش پیدا است، به روی آن طرح ها و تصاویر سه بعدی چاپ شده است. در واقع همان کاغذ دیواری پوستری می باشد که تصویر انتخاب شده ی آن به خاطر سایه و روشنی که دارد سه بعدی به نظر می رسد. این نوع کاغذ دیواری به خاطر زیبا و جذاب بودنش، در حال پیشرفت و گسترش است و با استقبال زیادی از مردم رو به رو شد. از این کاغذ دیواری می توان در هر فضا و مکانی استفاده نمود، فقط در انتخاب طرح کاغذ دیواری آن باید دقت کرد که با محیط هماهنگ باشد. محبوبیت این نوع کاغذ دیواری و رقابت شرکت های سازنده ی کاغذ دیواری در تولید کاغذ دیواری سه بعدی منجر گردیده است تا هر روزه ایده های جدید و تازه ای از این کاغذ دیواری در بازار عرضه گردد. طرح های این کاغذ دیواری فضا و تصاویری نزدیک به حقیقت را ایجاد می کند، که همین امر سبب برتری کاغذ دیواری سه بعدی نسبت به کاغذ دیواری پوستری می شود.با اینکه کاغذ دیواری سه بعدی مدت زیادی نیست که وارد بازار شده است،اما جایگاه ویژه ای در میان کاغذ دیواری ها پیدا کردهاست. این نوع کاغذ دیواری، جزء کاغذ دیواری های مدرن به شمار می رود از این بایستی با وسایل مدرن و لوکس هماهنگ شود.

خصوصیات و ویژگی ها:

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کاغذ دیواری ها، اجرای آسان آن است، اینکه در مدت کوتاهی بتوان تغییر و تحول بزرگی در دکوراسیون منزل به وجود آورد، خود یک انگیزه ی مهم برای خرید کاغذ دیواری به شمار می رود. در عرصه دکوراسیون، تمام کشور ها به صورت یک دهکده جهانی دست به دست هم داده اند و توانستند که با پیشرفت در طراحی و گرافیک به موفقیت های بزرگی در زمینه ی دکوراسیون دست پیدا کنند. یکی از این موفقیت های بزرگ تولید کاغذ دیواری سه بعدی است. در واقع تولید این کاغذ دیواری در صنعت دکوراسیون نقطه ی عطفی در دیزاین منازل است.

کاغذ دیواری سه بعدی تونل چیست:

تونل یک راه روی لوله مانند زیر زمینی است که از اطراف توسط کوه، دریا، جاده و غیره پوشیده شده است. کاغذ دیواری سه بعدی تونل، همان طرح تونل است که به صورت سه بعدی در قالب کاغذ دیواری تولید کرده اند. کاغذ دیواری سه بعدی تونل در واقع یک نوع کاغذ دیواری پوستری می باشد، که تنها در طراحی آن تفاوت دارد. به شما توصیه می شود که برای شیک و مدرن به نظر رسید اتاق کار و یا اداره خود از این کاغذ دیواری استفاده نمایید. انتخاب این کاغذ دیواری نشان دهنده ی سلیقه ی منحصر به فرد شما است.

منحنی سه بعدی 

کاغذ دیواری سه بعدی

 

کاغذ دیواری نانو:

کاغذ دیواری نانو، نوعی از کاغذ دیواری است که با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده و به بازار راه یافته است. کار اصلی تکنولوژی نانو، افزایش انعطاف پذیری در بافت و جنس هر محصولی می باشد، که خود این امر موجب افزایش مقاومت و طول عمر جنس می گردد. با استفاده از تکنولوژی نانو می شود پارچه و جنس هایی تولید کرد که مثلا خیس یا کثیف نشوند. در سال های اخیر از تکنولوژی نانو، در ساخت و تولید کاغذ دیواری استفاده کردند.مزیت استفاده ی تکنولوژی نانو در صنعت کاغذ دیواری، بی خطر بودن این کاغذ دیواری ها برای سلامت انسان و محیط زیست می باشد. به همین دلیل از این کاغذ دیواری می توان در هر مکان و در تماس با هر شخصی در هر سنی استفاده نمود.

برخی از ویژگی های بارز این نوع کاغذ دیواری به شرح زیر است:

این کاغذ دیواری به خاطر ساختار منحصر به فردش آلودگی را جذب نمی کند، در نتیجه کثیف نمی شود.

کاغذ دیواری نانو ضد حساسیت برای تمام گروه های سنی می باشد.

این کاغذ دیواری ، پاره نمی شود و هیچ گونه آسیبی نمی بیند.

کاغذ دیواری نانو، قابلیت شست و شو را دارد به همین خاطر عمر طولانی خواهد داشت.

کاغذ دیواری نانو تحت تاثیر اشعه هایی مثل اشعه خورشید، قرار نمی گیرد و در طول سال های متوالی مثل روز اول است.

این کاغذ دیواری ، به روی دمای محیط تاثیر می گذارد.

کاغذ دیواری نانو، عایق صوت و عایق صدا می باشد.

با مرور زمان از کیفیت این کاغذ دیواری کاسته نمی شود.

قیمت کاغذ دیواری نانو:

قیمت کاغذ دیواری نانو، به خاطر استفاده از تکنولوژی نانو متفاوت است، لذا اگر شما اطلاعات کافی در مورد ویژگی های نانو داشته باشید، به هر قیمتی هم که شده این کاغذ دیواری را خریداری می کنید. برای به دست آوردن اطلاعات کافی از این نوع کاغذ دیواری می توانید مطالب زیادی را در مورد نانو مطالعه فرمائید و در صورت توجیه نشدن کامل می توانید با کارشناسان در عرصه ی کاغذ دیواری صحبت کنید، و در مورد این کاغذ دیواری با کیفیت به طور تمام و کمال آگاه شوید.

 کاغذ دیواری نانو  

کاغذ دیواری نانو